Οι συγκρούσεις στην Ερυθρά Θάλασσα, μαζί με την κατάληψη του ελληνόκτητου δεξαμενοπλοίου St Nicholas από ιρανικές δυνάμεις, έχουν δημιουργήσει αβεβαιότητα στο θαλάσσιο εμπόριο.

Πολλά εμπορικά πλοία αποφεύγουν πλέον την Ερυθρά Θάλασσα και τη διώρυγα του Σουέζ, με αρνητικές συνέπειες στα ελληνικά λιμάνια, ειδικά στον Πειραιά, παρόλο που είναι κοντά στο Σουέζ.

Η εγγύτητα με το Σουέζ, αν και πλεονέκτημα, την παρούσα περίοδο, έχει μετατραπεί σε μειονέκτημα, καθώς τα εμπορικά πλοία προτιμούν να «κάνουν τον κύκλο», δηλαδή τον περίπλου της Αφρικής, με «κερδισμένα» τα ισπανικά λιμάνια.

Και παρόλο που δεν έχουν επισημοποιηθεί τα τελικά αποτελέσματα του 2023, το λιμάνι του Πειραιά κατάφερε να επανακτήσει, από τη Βαλένθια, την 4ηθέση της Ευρώπης και την 1η θέση της Μεσογείου στα εμπορευματοκιβώτια, εντούτοις το 2024 φαίνεται υπό τις παρούσες συνθήκες να ευνοούνται οι Ισπανοί.

Αυτό το πλεονέκτημα, δηλαδή, έχει μετατραπεί σε μειονέκτημα, καθώς τα πλοία προτιμούν να πλεύσουν γύρω από την Αφρική και να καταλήξουν σε ισπανικά λιμάνια.

Ενώ δεν έχουν ανακοινωθεί τα τελικά αποτελέσματα για το 2023, ο Πειραιάς κατάφερε να ανακτήσει την 4η θέση στην Ευρώπη και την 1η θέση στη Μεσόγειο στα εμπορευματοκιβώτια, ξεπερνώντας τη Βαλένθια.

Από opireas.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *