Οχτώ σχήματα – στη συντριπτική πλειοψηφία τους «ισχυρά» – εκδήλωσαν αρχικό ενδιαφέρον για την ιδιωτικοποίηση του λιμένα Λαυρίου, ενός λιμένα με ετήσιο κύκλο εργασιών περί τα 6,1 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη 2,2 εκατ. ευρώ (στοιχεία 2022).
Η συμμετοχή στον διαγωνισμό ξεπέρασε τις αρχικές προσδοκίες του ΤΑΙΠΕΔ, εάν και όλα θα κριθούν στα επόμενα στάδια του διαγωνισμού, δηλαδή στην κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών.
Η αισιοδοξία για επιτυχή έκβαση του διαγωνισμού είναι διάχυτη, καθώς τα σχήματα που μετέχουν είναι «ισχυρά».
Συγκεκριμένα:
⚓Η OLYMPIC MARINE, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου (έχει στην κατοχή του και τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά), κατέβηκε με μία εταιρεία «κολοσσό» στην κρουαζιέρα, τη MSC CRUISES.
⚓Η Jet Plan Shipping, μέλος της Seajets και συμφερόντων του επιχειρηματία Μάριου Ηλιόπουλου, κατέβηκε με την ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, η οποία εκμεταλλεύεται τη μαρίνα Αλίμου.
⚓Στον διαγωνισμό συμμετέχει η κοινοπραξία GPH Cruise Port Finance LTD – Promarine S.A. Η πρώτη εταιρεία, που είναι θυγατρική της Global Port Holdings, διαχειρίζεται 32 λιμάνια κρουαζιέρας σε 19 χώρες.
⚓Στον διαγωνισμό κατέβηκαν ακόμα η Gulftainer Company από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, η Israel Shipyards Industries από το Ισραήλ, η ελληνική ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (πλειοδότησε στο λιμάνι της Καβάλας) και η, επίσης, ελληνική ΙΝΤΕΡΚΑΤ.
Το λιμάνι του Λαυρίου προτάσσει ως «δυνατά χαρτιά» την εξυπηρέτηση πλοίων της ακτοπλοΐας, της κρουαζιέρας και σκαφών αναψυχής.
Η δραστηριότητα που φαίνεται ότι θα αναπτυχθεί περισσότερο είναι η κρουαζιέρα, η οποία σημείωσε πέρυσι και, σε πανελλαδικό επίπεδο, ρεκόρ επιβατών και προσεγγίσεων.